Υπάρχουν όντως λόγοι για τον Έλληνα επιχειρηματία / καταναλωτή, να επιλέξει -και αλυσιδωτά- να υποστηρίξει τα ελληνικά προϊόντα και την ελληνική αγορά;
Είναι κάτι που θα το κάνουμε μόνο για πατριωτικούς λόγους, ή κάτι που συμφέρει όλους μας, σε βάθος;
3 Πολύ Καλοί- Λόγοι, για να Υποστηρίξεις τα Ελληνικά Προϊόντα
Ποιότητα Προϊόντων
Αν και αυτό το θέμα έχει τρομακτικό και πολυεπίπεδο βάθος, ας εστιάσουμε στην κατηγορία βιομηχανικού εξοπλισμού.
Ο κάθε Έλληνας σήμερα, θεωρεί πως η μοναδική του επιλογή για οτιδήποτε είδος εξοπλισμού, είναι ευρωπαϊκής ή μακρινότερης προέλευσης χώρας, βασισμένος σε δύο παράγοντες. α) ότι απλά εδώ δεν υπάρχει κατασκευαστής και/ή β) είναι -σε κάποιες περιπτώσεις- πολύ ακριβό.
Το πρώτο μπορεί να ισχύει σε κάποιες περιπτώσεις, το δεύτερο σε καμία και ο λόγος είναι ότι συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα.
Υπάρχουν κινητά τηλέφωνα που κοστίζουν 100€ και άλλα που κοστίζουν 1000€. Θεωρούμε αυτόματα πως αυτό των 1000€ είναι “ακριβό”, αλλά δεν είναι έτσι. Θα ήταν ακριβό αν ήταν πανομοιότυπο με αυτό των 100€, είχε την ίδια ποιότητα κατασκευής, τις ίδιες λειτουργίες, ήταν ίδιο μέσα/έξω και… κόστιζε 1000€, τότε ναι! είναι ακριβό. Αλλά δεν είναι πανομοιότυπο με αυτό των 100€, έχει ανώτερη ποιότητα κατασκευής, έχει πολλαπλάσιες λειτουργίες, οι οποίες κάθε μία, λειτουργεί καλύτερα από την αντίστοιχη των 100€, έχει καλύτερη κάλυψη, καλύτερο service, καλύτερη εγγύηση… τα πάντα είναι καλύτερα από το μοντέλο των 100€ και για αυτό! κοστίζει περισσότερο. Δεν είναι λοιπόν “ακριβό”, έχει μεγαλύτερο κόστος, αλλά ό,τι πληρώνεις παίρνεις.
Αντίστοιχα, ναι, έχει είδη εξοπλισμού που κατασκευάζονται στη χώρα μας, στις τιμές που τους αξίζει και αντίθετα με το τι πιστεύει το ευρύ κοινό, έχουν άριστη ποιότητα κατασκευής, λειτουργικότητας και αντοχής στο χρόνο.
Ο πρωταρχικός λόγος για την ποιότητα των προϊόντων, είναι ότι οι Έλληνες κατασκευαστές, δεν έχουν άλλη επιλογή. Πρέπει τα προϊόντα τους να είναι ανταγωνιστικά στην ποιότητα με τα εισαγόμενα και αυτό το γνωρίζουν σήμερα πολύ καλά, όσοι αποφάσισαν να μη “δραπετεύσουν” σε κάποια ξένη χώρα όπου εκεί οι γνώσεις, η πείρα και το ταλέντο τους θα εκτιμηθούν.
Οι ποιότητα λοιπόν του κάθε και όποιου προϊόντος, είναι όχι μόνο ανταγωνιστική, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις, ανώτερη από προϊόντα εισαγωγής. Κάποτε υπήρχε έντονο στα εργοστάσια της χώρας μας το φαινόμενο του “έλα μωρέ… καλό είναι” και του “δε βαριέσαι”, αλλά αυτές οι εποχές έχουν περάσει. Ο “μάστορας” που βαριόταν να βιδώσει τη βίδα λίγο παραπάνω, έχει πάρει σύνταξη, ο “εργοστασιάρχης” που τον ενδιέφερε η “αρπαχτή”, έχει παραδώσει το εργοστάσιο στην επόμενη γενιά και η επόμενη γενιά, είναι πιο σοβαρή, πιο φερέγγυα, πιο επαγγελματική, πιο “ευρωπαϊκή”.
Τα προϊόντα λοιπόν που παράγονται σήμερα στην Ελλάδα, είναι αρίστης ποιότητας και αυτό δικαιολογεί το υψηλότερο κόστος, το οποίο μάλιστα να τονίσουμε πως δεν ισχύει πάντα.
Συντήρηση και Διαθεσιμότητα Μετά την Πώληση
Κανένα μηχάνημα δεν λειτουργεί για πάντα χωρίς έστω κάποια τυπική συντήρηση ή αν χρειαστεί κάποια επισκευή. Τα προϊόντα εισαγωγής παρουσιάζουν αυτόματα ένα σημαντικό πρόβλημα. Δεν υπάρχει πάντα επίσημο service και πολλοί επιχειρηματίες -ειδικά στην επαρχία- στηρίζουν την τύχη του εξοπλισμού τους στην ευχέρεια κάποιου τοπικού ειδικού, ο οποίος μπορεί να είναι όντως ειδικός και άριστος στον τομέα του, αλλά… μπορεί και όχι. Αυτό το πρόβλημα μηδενίζεται όταν το προϊόν είναι ελληνικής κατασκευής. Ένα απλό τηλεφώνημα στον κατασκευαστή, μπορεί να λύσει άμεσα κάποιο πρόβλημα που σε ένα εισαγόμενο προϊόν μπορεί να κατέληγε σε σωστή ταλαιπωρία για τον κάθε Έλληνα επιχειρηματία ή απλό αγοραστή.
Μικρή Ιστορία
Ένας γραφίστας πήγε στον ψαρά και πήρε 1 κιλό ψάρια. Ο ψαράς, πήγε στον μπακάλη με τα λεφτά που πήρε από τον γραφίστα και ψώνισε. Ο μπακάλης, πήγε στον μανάβη και πήρε με τα λεφτά του ψαρά, φρούτα και λαχανικά. Ο μανάβης, πήγε με τα λεφτά του μπακάλη στον λογιστή του να πληρώσει κάτι και ο λογιστής μόλις εισέπραξε τα λεφτά του μανάβη, πήρε τηλέφωνο τον γραφίστα επειδή… χρειαζόταν επαγγελματικές κάρτες.